Tik Tak Tik Tak ...

All my bags are packed
I'm ready to go

John Denver speelt door mijn hoofd... en eigenlijk helemaal niet van toepassing. Ik zal vanavond wel een koffertje maken en ook..., ben helemaal niet klaar om te vertrekken.😒

Morgen is 't voor mij zover...wat een beslissing na 6 jaar van vechten en stabiliteit...

- Wat is dat toch met mannen en hun prostaat…? Echt, afgelopen 6 jaar heb ik op zoveel onbegrip gestuit… je hebt prostaatkanker, je weet dat er kwaadaardige cellen (tumor) in je zitten en toch gaan tot het uiterste, tegen het advies van artsen in gaan (2011) om toch maar te vechten... tijd rekken...? Zij die het nooit begrepen hebben zullen het ook nooit begrijpen. Dit is zo een verschrikkelijk innerlijk moeilijk gevecht.

Veel mannen, vrienden, collega’s, familie,…precies iedereen vertelde me dat als hen het zou overkomen hun prostaat er gelijk uit zou gaan…??dat een veilig (zorgeloos, langer?) leven belangrijker is…?? ‘collateral damage’ niet belangrijk???

Na 6 jaar kan ik het nog steeds niet uitleggen waarom en heb er ook geen zin meer in dit te proberen.

Ik weet wel dat er toch heel veel mannen (en vrouwen) mij nu wel begrijpen en het eveneens ook niet kunnen uitleggen. Het waarom…?
Het leest waarschijnlijk dom maar prostaat heeft te maken met uw man zijn, erecties, zaken die je hele leven gewoon als ‘evident’ zijn.

- Mensen die mij persoonlijk kennen weten dat ik ooit radio-amateur was en destijds ook mee actief was in de periode van de piratenzenders/vrije radio. (schrijft ook weer zo verschrikkelijk oud en dom 😏)
Wie herinnert zich de Zeezender Radio Veronica nog? Het waren spannende illegale tijden waarin enkele schepen uitzonden op de Noordzee net buiten de territoriale wateren.

Toen radio Veronica met miljoenen luisteraars door de Nederlandse overheid gedwongen werd te stoppen sprak Rob Out in 1974 een bijzonder aangrijpend lang afscheid uit met het wegtikken van de tijd die hem nog restte in zijn uitzending. 

Het heeft me voor altijd ergens gepakt. Je moet het ook in die tijdsgeest kunnen plaatsen. Een klein deeltje hiervan schrijf ik neer omdat het vandaag hetzelfde voelt, rouw, afscheid nemen van iets:

“Er moet nog veel gezegd worden…ik heb de tijd niet meer…het is tijd geworden om afscheid te nemen van iets…het is een verschrikkelijk gevoel…een periode wordt afgesloten…er sterft iets…”

Drama?.. neen verdorie… een 2 weken geleden haalde mijn site en blog meer dan 100 lezers op een dag!!
Mannen, vrouwen, gezonde mensen, zieke mensen, lotgenoten in dezelfde situatie weten wat ik nu voel en waar ik over spreek en wat ik bedoel. Het lijkt nog steeds kiezen tussen pest en cholera.

Er zal een ander leven starten na de operatie, das zeker. Maar dat ik kies voor leven das ook zeker.

Een vorig uroloog stelde me ooit in een verhit gesprek de vraag: “allee, welk van de 3 is nu voor U het belangrijkste,… de kanker, impotentie, incontinentie ????”

Wel beste lezer, ik ben er nog steeds niet uit.

Tot na de ingreep !

Reacties

  1. Indrukwekkend! Vanuit Frankrijk, sterkte voor morgen!!!
    G & S
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Manuel, mooi gezegd zo op de vooravond van zo een belangrijke dag. Heel veel succes morgen en de komende weken! Groetjes Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,en hoe gaat het nu met jou?
    Grt,Bart

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Bart... 't hebben zeer zware weken geweest. Had zaken toch echt heel anders ingeschat.
      Ik ben met een nieuwe blog bezig die deze week gepubliceerd wordt.
      Bedankt voor uw reactie!

      Verwijderen
  4. Hallo Manu, Ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is. Ik hoop dat je snel en goed herstelt.
    Ik kijk uit naar je nieuwe blog!
    Vriendelijke groeten, Johan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Johan, 't zijn behoorlijk ingewikkelde lastig en pijnlijke weken geweest. Gaat steeds beter... de nieuwe blog is bijna af :-)

      Verwijderen

Een reactie posten