Nieuwe psa controle

En dan precies 6 weken na de operatie is er terug psa bepaling. Het is een heel belangrijke bloedmeting omdat er vanaf nu een amper meetbaar resultaat mag zijn.
Van alle lotgenoten waar ik contact mee had kon dit nog wel eens een belangrijke controle zijn. Bij twijfelgeval (iets hogere psa-waarde) gaan ze over op nabehandeling, bestraling dus.

Mijn waarde was 0.01 en mijn uruloge was hier zeer blij mee... na de eerste uitslag van zuivere snijvlakken had ze het ook precies niet anders verwacht.
(Het is een fijn persoon, ik heb vertrouwen in haar.)

Deze week staat er nog een afspraak op 't programma met de kinesiste. Training van de bekkenbodemspieren. Om eerlijk te zijn ik heb hier nog totaal niet aan gewerkt. Na verwijdering van plassonde (na 15 dagen) was ik gelijk droog en werkte alles zoals vroeger...precies beter nog 😏

Hoe het met mij dezer dagen gaat...? Wel raar eigenlijk, ik voel me helemaal uitgeput, voel me soms grieperig, spierpijn, maagpijn,.. Het heeft een serieuze strijd geweest die 6 jaar. De, toch, radicale operatie was behoorlijk heftig en heeft z'n sporen nagelaten.

Er heerst dankbaarheid naar de urologe en haar vast team. Ik denk een juiste keuze te hebben gemaakt, zo voelt het toch aan.

Bij - en na - kanker heerst er vermoeidheid... het komt mede door emoties, stress, angst...er zijn slaapproblemen, onvoldoende beweging...
Langs de ene kant heb ik er zo ongelooflijk veel zin in om terug met van alles nieuw te starten en terug te gaan werken maar ik moet bekennen dat ik zover nog niet ben. Het zou niet lukken.




Reacties

  1. Neem er rustig je tijd voor Manu. Wanneer de dagen beginnen te lengen, en het weer weer iets beter wordt gaat een mens zich ook fitter voelen. Ik ben blij dat het goed met je gaat! Fijne kerstdagen en voor straks een gezond 2018. Groetjes Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al het beste voor 2018 Manu, grts uit FR. S en G

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Besef al te goed dat alles gedaan is in de goede zin, je hebt geluk dat je niet meer incontinent bent. Doe het zeker nog rustig aan want het is inderdaad zo dat die vermoeidheid bij kanker je verder blijft achtervolgen. Geef jezelf de tijd om te herstellen want de aanpassingen van lichaam en geest vragen terecht een lange periode van heling. Het leven van voor de zware ingreep laat zijn sporen na in uithouding en vooral het niet meer zo snel zijn als voorheen. Aanvaarden is nu je grootste betrachting en je zal eruit leren dat het negatieve stilaan ombuigt naar de herontdekking van mogelijkheden die zich aanbieden wanneer je terug in staat bent om het positieve beleven in aanschouw te nemen. Vanaf dat moment ga je er sterker uitkomen.

    P.S. de verhalen kan je lezen en gebruiken in dit VLK-forum, vanuit mijn ervaringen en strijd als pijnpatiënt. Ik schrijf nog onder het pseudoniem "Monody"

    Positieve groeten en ook nog veel succes in het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie Monody... wijze woorden.

      Ook ik wens je veel sterkte en doorzetting in 2018!

      warme groeten.

      Verwijderen

Een reactie posten